lauantai 12. kesäkuuta 2021

Kahvipisteen perustaminen- arjen parannus!

 Ihka oikeassa omassa kodissani on kaksi kerrosta. Pääsen käymään siellä suht harvoin, mutta kun käyn, niin nautin joka hetkestä. 

Portaat tuovat oman haasteensa ja varsinkin iltaisin huomaan välttäväni portaita. Alakerrassa on keittiö ja välillä olen todella toivonut, että voisin juoda iltasella teetä ja nauttia olostani.

Halusin tehdä pienen muutoksen, joka mahdollistaisi iltatee nautinnon ja parantaisi elämänlaatuani. Tämä vei kovalla tohinalla tehtynä 10 minuuttia ja toi suuren ilon elämääni.

Kellotan tekemisiäni varsinkin silloin, kun energiaa on vähän. Annoin itselleni aikaa 5 minuuttia ja tietenkin aliarvioin tarvitsemani ajan. Kuitenkin projektini valmistui pienellä lisäajalla sutjakkaasti.

Olin saanut työurallani edistymisen merkiksi kapselikeittimen. YouTubea selatessani tajusin, että saisin sillä myös pelkkää kiehuvaa vettä! Asetin kellon viiteen minuuttiin ja rynnin alakertaan. Rätti ja suihkepullo toisessa kädessä, mukeja ja tuikkukippoon asettamani teepussit sekä kuivamaito toisessa kädessä ja upouusi pitkään käyttämättömänä ollut kapselikeitin kainalossani vaapuin yläkertaan. Olin mielessäni laskeskellut, että olisi viisaampaa (samassa vähemmän turvallisempaa) mennä kerralla portaat tavaroiden kanssa ylös kuin vähemmillä tavaroilla kahteen kertaan. Minulla oli työhuoneessa pieni pöytä, millä oli korissa tavaraa. Siirsin ne syrjään, pyyhin pöydän ja tajusin, että tarvitsen vielä tarjottimen suojatakseni pöytää. Asiaani hyvinkin motivoituneena kiipesin portaat vielä alas ja hain tarjottimen, johon leikkelin huonekalujen jalkoihin tarkoitetusta huopateipistä joka nurkkaan pienet palat, jotta mahdollinen kosteus pääsisi tarjottimen ja pöydän välistä pois. Nappasin mukaani myös yksittäispakattuja hunajia. Ja hairahduin tekemään suodatinpusseihin muutamia teepusseja irtoteestä hiuspampulan avulla. Innostuneena kyvykkyydestäni kiipesin yläkertaan ja asettelin tavarat pöydälle. Olin niin onnellinen!



Tälläiseen tulokseen pääsin näinkin lyhyellä ajalla! Koko loppureissun nautin teetä ja olin hyvinkin onnellinen siitä, että olin kyennyt parantamaan elämääni näin vähällä!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti